Zmiany w Google Ads

Drodzy Czytelnicy!

Najbliższe miesiące zwiastują duże zmiany w systemie reklamowym Google Ads. Platforma robi wszystko by dostosować go jak najlepiej do potrzeb użytkowników.

Skuteczność tego narzędzia ma zwiększać przede wszystkim bardziej precyzyjne dopasowanie reklam do odbiorców. Kluczową rolę będzie miało przekształcenie kampanii TrueView w kampanie wideo zachęcające do działania, które według Google mają generować o 20% większą konwersję oraz zapewniać dużo wyższą skuteczność.

W praktyce oprócz reklam In-Stream możliwych do pominięcia, będziemy mieli do wyboru również emisje wideo In-Feed. Przekaz pojawi się również w większej liczbie miejsc. Dzięki zapowiadanym zmianom będą pojawiały się one między innymi na stronie głównej YouTube czy też w module “Co warto obejrzeć”. Zaistnieje również możliwość dodania dłuższego nagłówka oraz tekstu. 

Największą zmianą, która nastąpi jest aktualizacja zasad związanych z reklamami nawiązującymi do treści politycznych. Reklamodawców wszelkich materiałów o tematyce politycznej czeka weryfikacja na potrzeby wyświetlania reklam wyborczych lub zaniechać wyświetlania tego typu kreacji reklamowych. W przypadku negatywnego wyniku weryfikacji mogą liczyć się nawet z zawieszeniem konta. 

Kolejną, bardzo istotną zmianą zapowiadaną na rok 2022 jest utrata możliwości tworzenia i edytowania rozszerzonych reklam tekstowych. Zamiast tego typu reklamy Google proponuje reklamy elastyczne, czyli typ reklam, które dopasowują się do wyszukiwań, a także ich lokalizacji czy typu używanego urządzenia. Możliwość tą daje szansa tworzenia kilku wariantów nagłówków i tekstów, które system reklamy Google Ads będzie dopasowywać do danego wyszukiwania.

Co myślicie o takich zmianach?

Dodaj komentarz