Jakie są opcje targetowania reklam na Facebooku?

Drodzy Czytelnicy!

W dzisiejszym wpisie przybliżymy Wam opcje targetowania reklam na Facebooku. Zanim jednak przejdziemy do głównego tematu, przypomnijmy czym w ogóle jest Facebook Ads oraz czym jest grupa docelowa.

Facebook Ads jest systemem reklamowym, który umożliwia tworzenie płatnych kampanii umiejscowionych na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz Audience Network przy precyzyjnym dotarciu do pożądanego odbiorcy. Dzięki reklamom sponsorowanym możesz dotrzeć do milionów odbiorców lub do bardzo wąskiego grona. To wszystko zależy od tego czego potrzebujesz. 

Kampanie możesz ustawić na różne sposoby. Zawsze rozpoczynamy ich tworzenie od wybrania celu, budżetu i właśnie grupy docelowej. A czym jest grupa docelowa? Rozumiemy przez nią po prostu osoby lub firmy zainteresowane prezentowaną przez nas ofertą. To do nich kierujemy wszystkie działania marketingowe podejmowane w Internecie. 

Po wyborze celu kampanii, warto zastanowić się do kogo właśnie potrzebujemy skierować naszą reklamę. Czy będą to nowi odbiorcy, którzy jeszcze nie odwiedzili naszej strony lub osoby, które podjęły już jakąś interakcję z naszą marką. Tu właśnie rozpoczynamy zabawę z targetowaniem. 

Podstawowe grupy docelowe, które należy znać to: 

– Grupa oparta o zainteresowania, zachowania i dane demograficzne.

W tej grupie wybieramy właśnie lokalizację naszej grupy docelowej, wszelkie zachowania i zainteresowania, które ją charakteryzują. 

– Grupa niestandardowych odbiorców.

Grupa niestandardowych odbiorców pozwala wyszukiwać na Facebooku istniejących odbiorców. Możemy wyszukiwać takie źródła, jak listy, ruch w witrynie i aplikacji lub aktywność na Facebooku do tworzenia grup niestandardowych odbiorców z osób, które już znają Twoją firmę.

– Grupa podobnych odbiorców.

Zwana też grupą lookalike. Są to grupy powstające w oparciu o grupy niestandardowych odbiorców. Najprościej mówiąc – są to wszelkie osoby, które pasują do profilu tych osób, które obserwują naszą stronę lub nasze social media. 

Podsumowanie:

Facebook Ads jest ważną i potrzebną metodą reklamowania. Dużą zaletą jest możliwość konfigurowania wąskich i szerokich grup docelowych. Ważne, aby posty sponsorowane dobrze ustawić i skonfigurować, wtedy dają rewelacyjne efekty. 

Jeśli jednak nie chcesz spędzać dużo czasu przy tych ustawieniach lub nie wiesz wciąż jak się za to zabrać, skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz