Efektywne logo jest jednym z kluczy do osiągnięcia sukcesu przez firmę. To ono w pierwszej kolejności przyciąga uwagę Klienta i sprawia, że wyrabia on już pewną opinię na temat naszej marki. Z tego powodu warto poświęcić dłuższą chwilę nad tym, aby zaprojektować co nasze logo ma zawierać, co przedstawiać, w jakiej kolorystyce ma być zachowane itd.. Jak dokładnie się tym zająć? O tym piszemy poniżej.
Na samym początku musisz dokładnie przeanalizować czym Twoja marka się zajmuje, jaki masz cel oraz jaka jest Twoja grupa docelowa. Scharakteryzowanie swoich Klientów pomoże Ci ustalić jakie logo może do nich przemówić najbardziej.
Warto jednak pamiętać o pewnych podstawowych zasadach na które warto zwrócić uwagę podczas tworzenia logotypu. Po pierwsze dobre logo powinno być proste i nie ulegać modzie, ponieważ jest ona zmienna. Dzięki temu unikniesz konieczności robienia rebrandingu za pewien czas. Kolorystyka powinna pasować do Twojej marki, ale logo nie powinno zawierać w sobie więcej niż 3 kolorów. Unikaj również zbyt wielu elementów i detali. Rozproszą one niepotrzebnie odbiorcę, a ma on się skupić na głównym przekazie Twojego logotypu.
Kolejnym elementem o którym warto pamiętać, jest wybór odpowiedniego fontu. Unikaj przerysowanych i nieczytelnych fontów. Zastanów się również nad dodaniem graficznego sygnetu, który uatrakcyjni twoje logo. Powinien on przedstawiać zakres Twoich usług.
Jeśli nie posiadasz odpowiednich umiejętności graficznych, wykonanie logotypu możesz zlecić doświadczonym grafikom PPC System.